Strata netto AUO w 2023 r. Wyniosła 18,2 mld USD, z dwoma kolejnymi latami strat
W dniu 31 stycznia AUO opublikowało raport finansowy za czwarty kwartał 2023 r., Który wykazał łączny przychód w wysokości 63,35 mld USD, co stanowi spadek o 9,6% w porównaniu z trzecim kwartałem 2023 r. W czwartym kwartale 2023 r.Do spółki macierzystej wyniosła 1,51 miliarda juanów, z podstawową stratą 0,2 juanu na akcję.
Skonsolidowane przychody AUO na cały rok 2023 wyniosły 247,96 mld RMB, co stanowi wzrost o 0,5% w porównaniu do 2022 r. Strata netto przypisana spółce dominującej przez cały rok wyniosła 18,20 mld juanów, z podstawową stratą na akcję 2,37 juanu,I była to strata od dwóch kolejnych lat.
AUO stwierdził, że całkowity obszar wysyłki paneli w czwartym kwartale 2023 r. Osiągnął 5,086 miliona metrów kwadratowych, co stanowi spadek o 13,7% w porównaniu z trzecim kwartale 2023 r. I wzrost o 17,7% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.Całkowity obszar wysyłki paneli na cały rok 2023 osiągnął 20,985 miliona metrów kwadratowych, co stanowi wzrost o 9,5% w porównaniu do 2022 r.
Patrząc wstecz na 2023 r., AUO stwierdził, że ogólny rynek jest dewentaryzacja, stopniowo powracając na zdrowy poziom, a ceny panelu stopniowo stabilizują.Jednak terminalny popyt nie został jeszcze w pełni odzyskany.
Patrząc w przyszłość do 2024 r., AUO stwierdził, że ogólne globalne środowisko gospodarcze pozostaje niepewne.AUO będzie przestrzegać ostrożnego i optymistycznego nastawienia, będzie nadal ściśle monitorować zmiany rynkowe i przyspieszyć rozwój „transformacji podwójnej osi”, zbliżając się do celu „Youda to nie tylko firma panelowa do 2025 r.”.