Instytucja: Oczekiwany wzrost z roku na rok o 123% w przesyłkach panelu OLED w 2024 r.
Najnowszy raport OMDIA pokazuje, że przesyłki OLED znacznie wzrosły w 2023 r. Po roku o 415% w 2025 r. W 2022 r. Trend ten będzie kontynuowany, a Omdia oczekuje, że wysyłki OLED wzrośnie o 123% rok do roku w 2024 r., osiągając 1,84 miliona sztuk, napędzane przez liderów branży Samsung Display i LG.
Nick Jiang, główny analityk Omdia Display Research Practice, powiedział: „Wyświetlacze OLED są wykorzystywane głównie do gier, a przy pierwszym włączeniu e -sportów w grach azjatyckich Hangzhou z 2023 r. Zwróciły dalszą uwagę”.
Ponadto epidemia COVID-19 wpłynęła na zachowanie konsumentów, co prowadzi do trendu interakcji z wieloma ekranem między laptopami i wyświetlaczami, a także rosnącego zapotrzebowania konsumentów na wyższe specyfikacje wyświetlania (w tym wysoką rozdzielczość i wskaźnik odświeżania).Biorąc pod uwagę cykl zarządzania i trzyletni czas obsługi wyświetlania produktów wyświetlanych, Omdia oczekuje, że cykl zastępczy będzie stopniowo wyłania się z 2024 r.
Omdia stwierdziła, że gdy konsumenci nadal wymagają wyższych specyfikacji wyświetlania i większych rozmiarów wyświetlaczy, oczekuje się, że cena paneli ciekłokrystalicznych (LCD) wzrośnie.Spowoduje to zawężenie różnicy cen między wyświetlaczami LCD i OLED, pośrednio ułatwiając popularyzację technologii OLED.Ponadto najlepsze marki wyświetlacze, takie jak Dell, HP, Lenovo, Samsung, LG Electronics, AOC/Philips, Asus, Acer, MSI i Gigabyte, obejmują rosnącą liczbę wyświetlaczy OLED w swojej ofercie produktów 2024.Z perspektywy łańcucha dostaw ten trend ten pomaga obniżyć koszty firm OEM i panelu.Wzrost wyświetlaczy OLED przez firmy panelu można równomiernie przydzielić do kosztów panelu, co prowadzi do spadku kosztów panelu.W przypadku firm OEM wyświetlających OLED, ze względu na wielu klientów marki OLED, którzy dzielą koszty pleśni, koszty produkcji można obniżyć.