W październiku cena małych paneli LCD telewizyjnych spadła o 3%, co oznacza pierwszy spadek od 13 miesięcy
Inflacja doprowadziła do spadku popytu na telewizory, powodując, że producenci telewizji zmniejszyli zakupy paneli LCD.W październiku ceny hurtowe małych (32-calowych) paneli LCD na rynku spadły o około 3% miesiąc miesiąc do około 37 USD, co oznacza pierwszy spadek od 13 miesięcy od września 2022 r.
Doniesiono, że w zestawie cen 2023 r. Między azjatycnymi producentami paneli a producentami telewizyjnymi cena hurtowa 32-calowych otwartych komórek (odnosząc się do półprodukcji bez podświetlenia) reprezentowana przez małe panele dla telewizji zmniejszyła się o 3% (spadek o 1 USD) do około 37 USD za sztukę w porównaniu do września 2023 r., Oznaczając pierwszy spadek od września 2022 r., Ze wzrostem o 37% rok do roku (wzrost o 10 USD);Cena 55-calowego produktu reprezentowanego przez duże panele za telewizję wynosi około 127 USD, zgodnie z wrzesień 2023 r., Ze wzrostem o 53% rok do roku (wzrost o 44 USD).
Według doniesień, ze względu na trwałe wysokie ceny małych paneli i powolnej sprzedaży telewizji, producenci telewizji z zapasami zmniejszyli zakupy paneli.
Niedawno główny analityk Omdii stwierdził, że producenci paneli będą nadal zwiększać ceny paneli telewizyjnych LCD w trzecim kwartale 2023 r., Co stanowi znaczną presję na producentów marki telewizyjnej/producentów OEM.Począwszy od trzeciego kwartału 2023 r., Nabywcy paneli telewizji LCD zmniejszyli zakupy paneli, prowadząc producentów paneli do obniżenia obrotu linii produkcyjnej i wdrożenia tak zwanej polisy produkcyjnej na zamówienie.
Najnowszy raport z produkcji i śledzenia zapasów OMDIA wyświetlacza pokazuje, że ze względu na spowolnienie popytu i osłabioną ochronę cen panelu LCD przez producentów panelu oczekuje się, że ogólny wskaźnik obrotu linii produkcyjnej spadnie do poniżej 70% w czwartym kwartale 2023 r.