Analityk: ekrany OLED mogą zwiększyć sprzedaż iPada o 3% do 5%
7 maja Apple wydało najnowszy iPad Air i iPad Pro, które zawierają ekrany OLED i nowe frytki jako ważne atrakcje, analityk Digitimes Huang Yaohan szacuje, że ekrany OLED będą miały możliwość zwiększenia sprzedaży iPada o 3% do 5%, przy czymPrzychody z iPada osiągają ponad 29 miliardów dolarów w 2024 r.
Ponadto nowy iPad OLED Pro Apple jest wyposażony w nowy układ M4 do obliczeń sztucznej inteligencji (AI).Odzwierciedla to, że Apple podzieli się nie tylko rynkiem komputerów, ale także celowo wejdzie w nową erę komputera AI.
Huang Yaohan zauważył, że ulepszona moc obliczeniowa układu M4 Apple będzie miała zastosowanie do Genai (generative AI), ale konferencja prasowa nie wyjaśniła treści nowej technologii Genai, koncentruje się na IOS18, która zostanie wydana, która zostanie wydanaprzez WWDC w czerwcu.Ponadto, zgodnie z definicją mocy obliczeniowej, chipy z A13 Bionic lub wyższe mogą być ustawione na obsługę operacji Genai.
Analiza Digitimes stwierdza, że kluczową technologią IOS18 Genai jest duży model językowy (LLM), a Apple aktywnie inwestuje w opracowanie LLM w celu zbudowania pełnego podejścia do zasobów oprogramowania i sprzętu, przyspieszenie procesu rozwoju LLM.Pod względem sprzętu dodawane są jednostki silnika operacyjnego GPU i sieci neuronowej w celu poprawy mocy obliczeniowej AI.Oprogramowanie koncentruje się na szkoleniu danych LLM, a Apple aktywnie współpracuje z wiadomościami/wydawcami, czasopismami, bibliotekami i innymi producentami w celu rozszerzenia zakresu danych szkoleniowych poprzez autoryzację.